Home Podpora Časté otázky (FAQ)
Podpora

Časté otázky (FAQ)

1. Ako mám rozumieť pojmu licencia? Stanem sa zakúpením licencie vlastníkom produktu?

Licencia, aspoň pri produktoch z nášho portfólia, je vlastne právo na užívanie zvoleného softwaru, a to na zvolenú dobu ( 1, 2 alebo 3 roky ). Zakúpením licencie teda môžem produkt užívať, prevádzať jeho aktualizácie vrátane upgrade na vyššiu verziu, ale vlastníkom je stále výrobca.

 

2. Ako obnovím licenciu Kaspersky ?

Ak Vám program Kaspersky hlási blížiacu sa dobu konca platnosti licencie, neváhajte navštíviť náš E-shop, kde je možné zakúpiť jej obnovu.

Postup obnovenia licencie v e-shope nájdete TU.

Postup vloženia obnovenej licencie do programu nájdete TU.

 

3. Kde si môžem vyskúšať programy Kaspersky ?

Ak sa rozhodnete niektorý z produktov otestovať, neváhajte navštíviť kategóriu "Na stiahnutie".

 

4. Ako odstránim konkurenčné antivírusy ?

Pri pokuse o inštaláciu Kaspersky Anti-Virus Vám program hlási, že ho nie je možné nainštalovať z dôvodu výskytu konkurenčného antivírusu v systéme a to aj po tom, čo ste konkurenčný antivírus odinštalovali.

Postup, ako korektne odinštalovať konkurenčný antivírus nájdete TU.


5. Kaspersky sa nechce aktualizovať.

Postup, ako vyriešiť problém s aktualizáciou nájdete TU.


6. Inštalácia kritických záplat (Critical Fix)

Inštalácie kritických záplat (Critical fixov) antivírusových programov pre domácich užívateľov (Kaspersky Anti-Virus a Kaspersky Internet Security) prebiehajú preinštaláciou celého programu novou verziou.

Príklad: Používam Kaspersky verziu 2011 (11.0.0.232cs.exe) a chcel by som nainštalovať Critical Fix 1.
Zo stránky www.kaspersky-antivirus.sk/na_stiahnutie.html si z kategórie " Na stiahnutie" stiahnem novú verziu (11.0.1.400cs_cz.exe) a následne spustím inštaláciu. Nová verzia obsahujúca Critical Fix 1 automaticky prepíše starú verziu a tým dôjde k aktualizácii programu.


7. Ako mám postupovať pri podozrení vírusovej infekcie na svojom počítači?

Pokiaľ na svojom počítači získate podozrenie z vírusovej infekcie (neštandardné správanie, strata údajov atp.), tak zachovajte pokoj a nepodliehajte panike, aby ste nespôsobili viac škôd než samotný vírus. Potom nás kontaktujte na hot-line +421 948 626 682 alebo podpora@vircentrum.sk

 

8. Nemôžem nájsť cenník alebo cenník požadované množstvo licencií neobsahuje.

Niektorí výrobcovia zverejňujú cenníky len do určitého počtu licencií, o vyššie počty je potrebné zažiadať výrobcu a získať špeciálnu cenu. V takomto prípade nás kontaktujte a my Vám špeciálnu cenu zaistíme. To isté platí pre zvláštne zľavy poskytované školstvu, zdravotníctvu či štátnej správe.

 

9. Ktorý z produktov je lepší? Existuje nejaké porovnanie?

Objektívne porovnanie produktov vo všeobecnej rovine nie je možné previesť. Pokiaľ sa nemôžete sami rozhodnúť a nemáte vybraté, tak Vám dľa konkrétnej požiadavky radi odporučíme ten najvhodnejší produkt. Určitým vodítkom Vám môžu byť testy nezávislých laboratórií (napr. Virus Bulletin www.virusbtn.com), ktoré však nedokážu posúdiť individuálne požiadavky napríklad na centrálnu správu, lokalizáciu atp.

 

10. Môžem zvýšiť bezpečnosť svojho počítača nainštalovaním viacerých antivírusových produktov?

Použitie viacerých produktov na jednom PC rozhodne nedoporučujeme! V takých prípadoch dochádza ku kolíziám a veľmi obmedzenej funkčnosti všetkých nainštalovaných systémov. Kvalitnú ochranu si zaistíte vhodnou voľbou jedného produktu, jeho správnou inštaláciou, nastavením a samozrejme pravidelnou aktualizáciou.

 

11. Aké je rozdelenie škodlivého kódu?

vírus - napáda spustiteľné súbory na pevnom disku. To sa deje tak, že sa k nim "telo vírusu" pripojí (obvykle na ich koniec) a pri spustení infikovaného súboru dôjde najprv k aktivácii vírusu (ten vykoná ďalšiu činnosť) a následne je činnosť odovzdaná pôvodnému programu. Pôvodný program v infikovanom súbore tak nie je poškodený a je možné ho vyliečiť, t.j. "vykusnúť" telo vírusu a vrátiť súbor do pôvodného stavu pred infekciou.

trojský kôň - všeobecný pojem. V minulosti sa takto označovali škodlivé programy, ktoré sa vydávali za iné - neškodné.

backdoor - kodlivý kód, ktorý umožňuje prevziať vzdialene (napr. cez Internet) kontrolu nad takto infikovaným PC.

downloader - škodlivý kód, ktorý z Internetu sťahuje ďalšiu háveď.

dropper - škodlivý kód, ktorý vo svojich "útrobách" prenáša ďalšiu škodlivú háveď a túto po spustení vypúšťa do PC.

worm, červ - každý týmto pojmom označuje niečo iné. V dnešnej dobe sa obvykle pojmom "červ" označuje háveď, ktorá sa šíri vo forme sieťových paketov (ako slávny červ Lovsan/Blaster).

adware - aplikácia, ktorá má obvykle za následok to, že vyskakujú reklamné okna počas práce i surfovania a nervy užívateľa tak dostávajú na frak.

spyware - špionážny software. Môže odcudzovať údaje z PC užívateľa. Väčšinou sa na neho viaže ďalšia háveď.

dialer - aplikácia, ktorá sa postará o to, že pripojenie k Internetu sa v prípade vytáčaného dial-up pripojenia niekoľkonásobne predraží.

  Copyright © 2015 Kaspersky lab, DATARECOVERY, s.r.o.
  All rights reserved. Industry-leading Antivirus Software